💯🎂💯📚 -зрозуміло, про що ми?

Так, це прислів’я, написане за допомогою емодзі. Тому що чим далі, тим більше наш мозок буде звикати розуміти інформацію за картинками. Саме до цього нас привчають численні логотипи брендів, яких (в середньому)  ми щоденно бачимо близько 3000 (різних!). 

Забігаючи в магазин, з полиць хапаємо знайомі нам лого. Автор, наприклад, завжди бере синю сметану, червону рідше, назву вже й не читає, просто бачить знайому картинку бренду. Змінять пакування і він застрягне перед полицею, шукаючи потрібне. 

Те саме стосується і планування дозвілля. Зайшовши на сайт з афішею, бачимо знайомі лого кінотеатру, театру, музею. Це повсякденність, не новина.

Усе навкруги має свій лого и свій бренд, і навіть люди – персональні бренди. 

На хвилі загального брендування музеї вступили в боротьбу за споживача.

«Smart is a new sexy» став найбільшим модним трендом світу за останні 20 років. Туризм та всесвітній музейний тренд призвели до глобальних змін. Тепер музеї – це модно, це крутий коворкінг, це місце відпочинку з дітьми, це місце для романтичного побачення, зустрічі з друзями. А значить, найкращі світові дизайн-агенції змагатимуться за можливість зробити брендинг для музею. 

Чиказький офіс агенції Лео Барнетт розробив айдентику для Музею природничої історії ім. Філда в Чикаго. Якщо вам нічого не кажуть назви агенцій, тоді невелике пояснення.

Айдентику музею подарувала агенція, що дала світу ковбоя Мальборо.

Взявши квадрат (найпростішу форму, яка існує у всіх проявах природи) та синій колір нашої планети, дизайнери розробили сучасну та яскраву динамічну айдентику. Ось що вийшло.

https://www.dandad.org/awards/professional/2019/branding/231241/brand-identity-window-into-the-world/

Wolff Olins розробив нову айдентику для Музею Метрополітан в Нью-Йорку, музею Тейт Модерн у Лондоні та оновив айдентику музею Вікторії та Альберта. 

Всі ці заклади отримали своє лого від креаторів айдентики ТікТока та Убера.  Метрополітан використовував старий лого 45 років, він мав вигляд креслень літери М у стилі «вітрувіанської людини» Леонардо да Вінчі. Новий лого (2016) – це поширена серед широкої аудиторії скорочена назва музею «THE MET”. Яскраво червоний леттеринг та нове ім’я демонструє публіці, що Метрополітан розмовляє з нею на рівних, і більше не відгороджується складними кресленнями і подвійними значеннями.

Музей Тейт Модерн оновився ще у 1990-му році, але їхня айдентика досі є прикладом сучасного дизайну. Розпливчаста назва «Tate» у логотипі є символом невловимості сучасного мистецтва, ціль якого розмити межі сприйняття та залишитися нечітким обрисом. Вже 30 років Тейт Модерн не змінює свій логотип, але залишається найбільш відвідуваним музеєм Лондона.

Агенція Pentagram працювала для Філадельфійського художнього музею, так само як і з DC над розробкою лого для Ліги справедливості, та для ребрендинга Warner Bros.

І це прекрасний приклад динамічної айдентики. Концепція: бренд музею є невід’ємною частиною коллекції. Дизайнери створили 200 варіантів назви Art, де замість «А» у дизайні використані експонати з колекції. Навіщо обмежувати вибір чимось одним, якщо можна показати усе?

Музей Вікторії і Альберта у Лондоні оновлював свою візуальну комунікацію найчастіше, та встиг попрацювати з найкращими. Після 3-х оновлень лого та слогану з 1970-го, у 1988-му році Saatchi&Saatchi розробили креативну рекламну компанію, що зневажливо натякала на те, що ресторан у музеї краще за колекцію. Тим самим викликала резонанс, і підкреслила, що музей був першим у світі, де був громадський ресторан.

У 1989-му році Алан Флетчер з агенції Pentagram розробив для музею монограму V&A, що використовується до сих пір. А у 2002-му Wolff Olins оновили айдентику, та запропонували музею «no black» концепцію логотипу у друкованій продукції. 7 яскравих кольорів націлені розділити та ідентифікувати окремі категорії колекцій, при цьому гармонійно поєднуючись.

Ще один приклад кардинального ребрендингу представила Національна художня галерея міста Праги у 2018-му році. Довга назва Národní gallery скоротилася до абревіатури NGP Форма літер у монограмі NGP є незавершеною, і ніби створює обрамлення для картин експонатів виставки, що дозволяє логотипу органічно вписатися у будь-який дизайн афіші, стати його частиною, а не надокучливим сусідом використаної графіки.

Наостанок свіженьке

У 2019-му музей Гугенхайма презентував свій новий логотип та айдентику. Головним героєм став шрифтовий лого від Еббота Міллера, партнера студії Pentagram. За задумом дизайнера лого теперь більше пасує до незвичних архітектурних форм будівлі музею. Крім того, новим кольором айдентики став синій художника Іва Кляйна. Нова айдентика – сучасна, яскрава, і точно запам’ятається надовго.

Мета кожного бренду – це продаж товару. Мета музейного бренду – залучення аудиторії до проблематики, створення образу відвідувача, на якого бажатимеш бути схожим. Це означає створити бажання купити мерч з логотипом музею, зберегти каталог виставки в своїй домашній бібліотеці. 

Останні роки музеї виходять на дуже агресивний ринок розваг і дозвілля. Конкуренція велика, а значить треба виглядати сучасно, розмовляти з відвідувачем на рівних та бути гостинним закладом. Але при цьому не втратити своєї індивідуальності. Саме це і транслюють нам нові ребрендинги та лого музейних установ. Майже кожен заклад має сторінку в соцмережах. Лувр має більше підписників, ніж французька модель Лілі Роуз-Депп, і співробітникам не довелось заради охватів танцювати оголеними. Хоча оголених мармурових форм на сторінці Лувру достатньо.

 “Вік живи, вік учись” –  ось, що написано в емодзі (для тих, хто не любить ребуси). 

АвторкаАнна Коваленко. Телеграм-канал @grafD_Dінстаграм @anna_kvlnko

Показати коментарі 💬Закрити коментарі

Залишити коментар