Ліліт, Геката, Нефтида, а тепер ще й Оля – у богинь ночі багато імен. Вони – хтонічні створіння – полюбляють грати із життями простих смертних, здебільшого, звісно, чоловіків. Саме їх, королев ночі, ставить у приклад сучасним дівчатам наша сьогоднішня героїня.

Оля Полякова – один із найяскравіших феноменів української поп-сцени останнього десяти….двадцятиліття. Адже на її прикладі можна прослідкувати, яких надзвичайних змін зазнала українська поп-музика за цей період. Справді, між Олею з «Території А», кінця 90-х-початку 2000-х, і сьогоднішньою Олею ночі – справжня прірва, а єдиним хитким канатним місточком, що їх сполучає, є ніби заморожене обличчя героїні, що змушує замислитись про наявність того самого портрету. 

Образи, які Оля використовує у своїй поезії, сягають своїми коренями історії та міфології Месопотамії та Стародавнього Риму. Тут і короткий екскурс у правила етикету, історія традиційних поховань, використання біблійних образів, і звісно ж змістова основа всього твору – міфологічний архетип богині ночі. До речі, знавці творчості пані Полякової напевне помічали захоплення співачки цим напрямом міфології (звісно ж ідеться про такі іконічні тексти як «Семирамида», «Ночная жрица», «Белый танец» тощо). 

Особливо цінною пісня є в контексті актуалізації феміністичних філософських і соціально-політичних течій, озвучення та винесення в публічний простір проблеми аб’юзивних стосунків. На користь обраного співачкою способу трансляції соціальних меседжів свідчить полярність засобів розповсюдження та донесення їх до широкого загалу. Сучасні технології – ютуб, радіо, маршрутки – допомагають нашій героїні захопити не лише цільову аудиторію, а й завдати колатеральних втрат. 

Про проєкт: Як тільки з’явилась лірична поезія – з’явились люди, готові її аналізувати. «Неймовірна легкість української поп-музики» – об’єднує пристрасть Cedra до отримання нових знань, непереборний потяг до інтелектуального гумору та палку любов до творчості сучасних українських виконавців. І тому ми просто не можемо не поділитись своїми пошуками сенсів та відкриттями, подарованими блискучими зразками ліричної поезії популярних пісень. 

Музична критика – експертна оцінка музичних творів. Cedra цього не робить. Музичний складник пісні нехай залишиться на поталу композиторам та фахівцям музикознавцям, ми ж зупинимося на літературному.

https://www.instagram.com/cedra.kiev.ua/

Авторка ідеї: Катерина Потапенко 

Операторка: Sigal Tsaer

Монтажила: Дарія Сухоставець

Дизайн: Анна Коваленко

Показати коментарі 💬Закрити коментарі

Залишити коментар