Муха ребрендингу прилетіла і до нашої країни та кусає по черзі як студії, які хочуть співпрацювати з музеями, так і музейних працівників, які замовляють та затверджують свої нові лого та айдентики.

З цього моменту детальніше.

Національний художній музей України

Почнемо з НАМУ, кейс ребрендингу розробила агенція Banda, за посиланням можна прочитати весь опис роботи над айдентикою. Поділимось вишенькою на торті. Основною частиною айдентики є шрифт, розроблений шрифтовий дизайнером Дмитром Растворцевим, тобто створено 6 накреслень стилістично відповідних різним епохам. Сьоме накреслення – це сукупність всіх варіацій, і ця частина стала основою для логотипу. Айдентика вийшла сучасною та зрозумілою для широкого загалу. Використання логотипу універсальне, від пінів і шкарпеток – до рекламних банерів на всю стіну. Чим універсальніша айдентика, тим більша вірогідність, що її використання не розіб’ється об реалії термінових нічних типографій. 

БУЛО

СТАЛО

Відео-презентація: https://vimeo.com/307231490

Музей Булгакова

За посиланням відео-презентація ребрендингу музею, створеного у 2020 році агенцією LLIWELL. Основою логотипу стала форма будинку, точніше, вікна музею та розташування. Головним гравцем став зелений колір улюбленої лампи письменника. Саме цей колір та паттерн, накладений на фото, складає тьмяну картину, яка асоціюється з вечірнім освітленням від лампи. 

Створена айдентика складна та цікава, в логотипі присутні назва та символ, адаптувати та використовувати який можливо без загрози втрати ідентичності. Айдентика вийшла об’ємна, практична для багатьох носіїв, при цьому зберігається дух початку 20-го століття – періоду життя самого автора. 

Одеський художній музей


В 2019-му році агенція Havas Ukraine презентувала нову айдентику, виконану для Одеського художнього музею. За основу була обрана та сама спіраль золотого перетину, яка має однозначно пряму асоціацію з профілем музею. Другою ж асоціацією логотипу є хвиля, що натякає на розташування біля моря. 

Логотип Одеського художнього музею відповідає сучасній тенденції бути не лише інформаційною ознакою у куточку, а і активно брати участь в дизайні та ставати частиною постерів і ілюстрацій. Цією властивістю логотип НАМУ схожий на лого ОХМ.  Вони активні учасники айдентики і також універсальні у використані. 

Національний музей історії України

 Далі піде мова про ребрендинг Національного музею історії України, який розробила команда креативної агенції Tabasco. Одним із ключових елементів є зміна скорочення, раніше було НМІУ, а стало МІСТ – Музей історії. 

Нова назва є символом поєднання 2-х берегів Дніпра, зустрічі минулого та майбутнього в експонатах музею. Дизайнери намагалися відобразити цю суть у знаку букви М в логотипі. Тож вийшов дуже геометричний знак та на додаток було обрано гротескний шрифт. 

Також маємо спробу символ логотипу розвинути у паттерн, зробити більш динамічним за допомогою різноманіття корпоративних кольорів та використання тематичних ілюстрацій. 

Навіть у візуалізації очевидно, що шрифт для назви біля знаку занадто тонкий, жовто-зелений колір є складним для друку на різних носіях та відображення його на різних екранах також може відрізнятися. Але подивимося, як нова айдентика буде функціонувати в реальному житті.

Відео-презентацію можна подивитися за посиланням.

Музей Ханенків

Музей Ханенків отримав нову айдентику в 2019-му році, співпрацюючи зі школою дизайну Projector. 

Логотип має форму динамічної рамки, виконаної моноширинною лінією, що перегукується з (знову ж таки!) гротескним шрифтом. Частиною логотипу є аркоподібна форма дверей, що натякає на існуючий у музеї прохід, який об’єднує західну та східну частини експозиції. Діакритичний знак над буквою «Й» візуально римується з округлою формою порталу у символі. 

Динаміка знака використовується для фокусування на головному у рекламних матеріалах. Логотип доповнює фотоматеріали експозиції, а не стоїть окремо у кутку. Простота, динамічність, моноширинність ліній та чорно-біла кольорова гама складає універсальну та інклюзивну айдентику, яка не дасть нудьгувати дизайнеру рекламних матеріалів, а також буде зрозуміла кожному.

Музей Івана Гончара

Логотип музею Івана Гончара має низку шрифтових рішень, взятих з рукописів дореволюційної епохи. Літери «У» та «Н» мають форми латинських «Y» та «N», а літера «Й» має неправильну форму віддзеркаленої літери «N» зі збереженим контрастом товщини, що не відповідає логіці використання каліграфічного інструменту (каліграфи мають зрозуміти). Невідомо, чи так було задумано від початку. Загалом у самому логотипі є недоліки, деякі літери занадто близько знаходяться одна від одної, інші ж розтягнуті, треті сплюснуті, немає єдиного символу, який можна було б використовувати у маленькому розмірі. Можливо, на музей скоро чекатиме ребрендинг, або доопрацювання, але поки що у візуальній комунікації в соцмережах єдиного стилю немає.

Цікавий факт, у червні 2020-го року дизайнер Богдан Гдаль випустив шрифт на основі рукописного стилю Івана Гончара, що складається з кирилиці, латиниці та спецзнаків. 

Відео-презентація за посиланням.

Музей істрії міста Києва 

В листопаді минулого року музей Києва презентував свою нову айдентику, створену у співпраці зі школою Projector, а саме студенткою курсу Юлією Строй. 

Лого складається з символу монограми літер МК, а також назви музею, виконаної гротескним шрифтом. За словами PR-менеджерки музею, логотип відповідає завданню «строгий і лаконічний», айдентика повинна відповідати настрою широкої аудиторії, привертати увагу яскравими кольорами та молодіжним форматом спілкування з аудиторією за допомогою месенджерів.

У знаку логотипа можна побачити щит або позначку локації, а хтось зчитує образ відкритої книги. У будь-якому разі логотип вдалий та сучасний. Щодо кольорів айдентики: гірчичний, зелений та кремовий мають пряму асоціацію з містом, але досить складні при виконанні поліграфічних матеріалів. Можливо, загравання з аудиторією в айдентиці забагато, такі яскраві елементи можуть згодом втомити, недостатньо динамічності. Як казав Дарвін: «Час покаже, яка з цих мавп стане людиною» (за правдивість цитати відповідальності не несемо).

Музей Тараса Шевченка 

Музей Шевченка представив свій новий логотип у 2018-му році. За основу була взята монограма ініціалів поета ТШ, яка зображена на печатці письменника, що зберігається в музеї.

Все дуже просто і лаконічно, чисті кольори, прості геометричні лінії.

Було/стало

Спростився не тільки знак, а також і шрифт назви: широкий, гротескний, у кращих традиціях сучасних шрифтів. 

Хмельницький обласний художній музей

Не відстають від столичних музеїв і провінційні. У листопаді минулого року ребрендинг провів Хмельницький обласний художній музей. ХОХМ виграв грант від Українського культурного фонду. Основою логотипу стало скорочення повної назви до абревіатури ХОХМ, шрифт обрали сучасний, гротескний. Окремим знаком виділили літеру «О» з підкресленням, як відображення твору мистецтва на подіумі, символ публічної презентації твору. 

Дуже лаконічний и зрозумілий знак для широкої аудиторії, але використання однієї лише літери “О” може створювати асоціації з іншими брендами на «О», (Окко, О! Десерти також використовують одну лише «О» у своїх рекламних матеріалах).

Підсумовуючи, з кожним роком хвиля ребрендингу культурних закладів стає все вищою. За роботу беруться найкращі агенції України, що також піднімає планку якості. Мастхевом стала розробка мерчу, візуальної комунікації соцмереж, що сигналізує про намагання музеїв розмовляти з аудиторією сучасною мовою. Що не кажіть, та спостерігати за тим, як далі живуть та розвиваються дизайнерські концепції у реаліях нашої країни стає дедалі захопливіше. 

АвторкаАнна Коваленко. Телеграм-канал @grafD_Dінстаграм @anna_kvlnko

Давай з нами створювати контент! Підтримай проект Cedra на Patreon, переходь за посиланням та стань нашим благодійником або спонсором на мінімалках!https://www.patreon.com/cedra

Показати коментарі 💬Закрити коментарі

Залишити коментар