Популярним сюжетом класичних любовних і не тільки романів є питання вибору молодої людини між коханням та церквою. Поетична історія Абеляра та Елоїзи, “Вчинок аббата Муре” Еміля Золя, і більш сучасні “Ті, що співають у терені” Маккалоу. Цей складний внутрішній конфлікт актуальний в усі епохи. Героїня несподівано драматичного, сповненого біблійної символіки музичного відео Анастасії Олексіївни має вирішити – скоритися спокусі чи зректися світського життя заради вищої мети.

“У цей світ ми приходимо нагими і нагими його покидаємо” – саме з посилання на цю відому цитату з книги Еклезіаста починає своє драматичне протистояння героїня музичного відео. Оголеність і підкреслена чистота співачки у ролику є лише ствердженням її готовності піти на все, розпочати нову сторінку свого життя. Вона ніби наполегливо стверджує: їй немає чого приховувати.

Обряди, пов’язані з водою, наприклад, купання на Водохреще, такі популярні у християнстві сьогодні, не завжди підтримувались церквою. Довгий час традиція вважалась язичницькою, і остаточно відродилась лише наприкінці 20-го століття. Вода під час великих християнських свят вважається цілющою, приносить очищення душі та звільняє від гріхів. Звісно, канонічно було б обрати ополонку, та у період карантину, тепла ванна виглядає безпечніше. До того ж авторитетні прогресивні релігійні лідери цьогоріч активно закликали паству відмовитись від обряду, і зайвий раз не піддавати своє життя небезпеці. Що стосувалось також і нагальної потреби посвятити воду. До них активно долучилась і ВООЗ, вкотре нагадавши, що не варто прикладатись до ікон у церквах під час розквіту чергової хвилі пандемії.

Та крім важливого соціального значення, у музичному відео, звісно, міститься і культурний символ, навколо якого і побудована естетика кліпу. Це, звісно, троянда, образ любові та пристрасті і мучеництва та жертовності. Такий дуальний зміст символу і розкриває внутрішню боротьбу головної героїні твору, а також дозволяє зануритись у можливі причини та ідеї, які передували його створенню. Наприклад, відомо, що у Давній Греції, Римі, Китаї троянда була квіткою, що асоціювалась з похованням та смертю. У середньовіччі татуювання троянди наносили в’язням, засудженим до смертної кари, та згодом вона набула значення звільнення від земних бажань і відродження після смерті, ставши міцним релігійним символом. Навіть Данте у своїй “Комедії” уявляв божественну сутність у вигляді величезної небесної троянди. 

До того ж творцям відеокліпу вдалося обрати троянду, яка одночасно дає відповідь на головне питання ліричного твору, доступну уважним глядачам: на ній не видно шипів, отже дівчині не варто боятись, а зелене листя означає, що надія є, і в будь-якому разі все буде добре.

https://www.youtube.com/watch?v=kNYsMdFeWJ0

Про проєкт: Як тільки з’явилась лірична поезія – з’явились люди, готові її аналізувати. «Неймовірна легкість української поп-музики» – об’єднує пристрасть Cedra до отримання нових знань, непереборний потяг до інтелектуального гумору та палку любов до творчості сучасних українських виконавців. І тому ми просто не можемо не поділитись своїми пошуками сенсів та відкриттями, подарованими блискучими зразками ліричної поезії популярних пісень. 

Музична критика – експертна оцінка музичних творів. Cedra цього не робить. Музичний складник пісні нехай залишиться на поталу композиторам та фахівцям музикознавцям, ми ж зупинимося на літературному.

https://www.instagram.com/cedra.kiev.ua/

https://www.patreon.com/cedra

Автори ідеї: Катерина Потапенко та Дарія Сухоставець

Операторська робота: Анастасія Цалко

Дизайн: Анна Коваленко

Показати коментарі 💬Закрити коментарі

Залишити коментар